Fungsi penilaian & AR

Anda mempunyai 15 saat untuk menerima tugas yang diberi kepada anda.

Menerima tugas akan meningkatkan Kadar Penerimaan (AR) anda. Keadaan internet, memori telefon dan kelajuan pemproses akan menyebabkan tugas ditunjuk kurang daripada 15 saat. Kadar penerimaan dan pembatalan yang dikira dalam insentif mungkin tidak dapat ditunjukkan dengan segera disebabkan oleh penangguhan internet. Anda boleh semak pengiraan perjalanan anda sekali lagi pada pengakhiran satu hari.

Maklumat lanjut:
Eng: http://ezcab.com.my/index.php/ezcab-minimum-acceptance-cancellation-rating-starting-15th-march-2018/
Bm: http://ezcab.com.my/index.php/kadar-penerimaan-minimum-kadar-pembatalan-ezcab-starting-mulai-15-mac-2018/

6.1. Selepas pemandu menerima tugasan, penumpang tidak mampu menunggu sehingga pemandu sampai dan membatalkan tugasan tersebut. Mengapakah AR menurun selepas kejadian ini? (Updated 18 July 2018)

AR tidak sepatutnya menurun, sila laporkan kepada pusat panggilan dan kami akan melakukan penyemakan
Pemandu harus menyediakan :

  1. Nombor plat kereta.
  2. ID penempahan.


6.2. Mengapakah saya telah menerima tugasan yang lebih daripada 6km tetapi skrin biru dipaparkan? 

Kerana anda merupakan pemandu yang terdekat kepada lokasi pengambilan penumpang. (Updated 11 July 2018)


6.3. Mengapakah alamat sistem dan alamat aplikasi Pemandu berlainan? 

Sila laporkan kepada pusat panggilan, kami akan melakukan penyiasatan.

Pemandu perlu menyediakan :

  1. Nombor plat kereta.
  2. ID tempahan.
  3. Syot layar.


6.4. Bagaimana jika rekod pemandu hilang? 

Sila laporkan kepada pusat panggilan, kami akan melakukan penyiasatan.

Pemandu perlu menyediakan :

  1. Nombor plat kereta.
  2. Shot layar.


6.5. AR pemandu tidak meningkat selepas menghantar penumpang? 

Sila laporkan kepada pusat panggilan, kami akan melakukan penyiasatan.

  1. Nombor plat kereta.
  2. ID tempahan.


6.6. Bagaimana jika telefon pemandu lag?

Sila buka semula aplikasi EzDriver. (Updated 18 July 2018)


6.7. Bagaimana jika alamat lokasi pengambilan penumpang yang ditunjuk tidak lengkap?

Pemandu dinasihatkan untuk menghubungi penumpang dan bertanya kepada penumpang lokasi tepat mereka (Updated 18 July 2018)


6.8. Tugasan skrin biru terlalu jauh dan pemandu membuat keputusan untuk membatalkan tugasan tersebut. Bagaimana jika tugasan tersebut muncul lagi lebih daripada 3 kali selepas membuat pembatalan?

Pemandu perlu menerima tugasan tersebut dan menghubungi penumpang untuk bertanya adakah penumpang sanggup menunggu sehingga pemandu sampai. (Updated 18 July 2018)


6.9. Mengapakah alamat seremban kadang-kadang melebihi 10km? 

Our system is always matching the nearest driver to passenger. While, you might be the nearest driver at that moment. (Updated 20 July 2018)


6.10. Mengapakah kredit pemandu ditolak apabila penumpang membatalkan tugasan? 

Sila emelkan maklumat di bawah ke driversupport@ezcab.com.my.

  • ID tempahan
  • Tarikh tempahan (Updated 18 July 2018)


6.11. Bagaimana jika pemandu tidak mendapat tugasan walaupun telah berada pada kawasan aktif yang ditunjukkan oleh peta panas? 

Peta panas hanya merupakan satu rujukan kepada pemandu yang menunjukkan bilangan pengguna yang berada pada atas talian. Kami akan membahagikan tugas dengan adil kepada pemandu yang terdekat.

Untuk maklumat lanjut tentang peta panas, anda boleh melayari laman web EzCab .
Eng : http://ezcab.com.my/index.php/demand-heat-map-tool (Updated 18 July 2018)
Bm : http://ezcab.com.my/index.php/heat-map-permintaan (Updated 18 July 2018)


6.12. Mengapakah pemandu tidak mempunyai tugasan?
 (Updated 20 July 2018)
Semua tugasan dibahagikan secara adil kepada Rakan Pemandu yang terdekat. Anda boleh merujuk kepada peta panas untuk bergerak ke kawasan permintaan tinggi untuk mendapatkan lebih banyak peluang tugasan.
Maklumat lanjut : https://goo.gl/U25H9U

How It Works?

The map shows you where there are incoming Booking request:

  1. Red = Very High
  2. Yellow = High
  3. Green = Medium
  4. No colour = Low

How to use?

  • Use map to identify closest ‘High Demand’ area to where you are & heads towards there.
  • Zoom in & out on the map to identify specific ‘High Demand’ areas. At maximum zoom, you will see a dot.